Published on 28.08.2017 | by Катерина Афанасьєва

    Інтерактивні столи українського виробництва

    Інтерактивні столи вже активно використовуються у ресторанному бізнесі. Україна не виключення, адже українські розробники успішно реалізують свій проект інтерактивних столів та впроваджують його по всьому світу.

    Сьогодні у цій сфері працює досить багато виробників та інтеграторів. Відомими є ресторани у Лондоні (Inamo), Дубаї (Ebony), Абу-Дабі (iCafe), Нью-Йорку (Barneys), Тайвані (MOJO iCuisine) на Ібіці (Sublimotion), в яких встановлені інтерактивні столи. Раніше в наших статтях ми згадували Мексиканську мережу Pizza Hut, яка використала цю технологію для створення нового формату замовлення піци.

    Сенсорний стіл для замовлення піци

    ukrainian interactive table

    iCafe, Абу-Дабі (itrestaurant.net)

    Серед виробників сенсорних столів яскраво виділяється українська компанія Kodisoft, що створила спеціальний проект у ресторанній галузі – Interactive restaurant technology. Він спеціалізується на розробленні апаратного та програмного забезпечення, створенні дизайну і технології для інтерактивних столів. Першим результатом роботи проекту став ресторан Oshi на Кіпрі.

    Інтерактивний стіл в ресторані на Кіпрі

    З моменту відкриття ресторану пройшло більше 5 років, і за цей час не виникло необхідності у заміні або полагодженні столів. У заклад вклали 460 000 євро, строк окупності склав 5,5 місяців. Це стало можливим за рахунок збільшення продажів у середньому на 32%  та скороченню витрат на роботу офіціантів.

    Oshi, Кіпр (itrestaurant.net)

    Для обслуговування звичайного ресторану на 100 місць необхідно 8-9 офіціантів, а для ресторану з інтерактивними столами – лише 2. Для прийому замовлення окрема людина не потрібна, достатньо того, хто розносить страви по залу. На Кіпрі зарплата офіціанта в середньому 1000 євро, відповідно, замість 8000-9000 євро компанія сплачує 2000 євро.

    Технічні характеристики 

    Розмір стола 120х70 сантиметрів, він розрахований на чотирьох людей. Суцільний екран 4К з діагоналлю 52 дюйма займає майже всю поверхню, працює через скло до 25 мм товщиною і підтримує близько 1 024 одночасних дотиків, фіксуючи силу натискання і форму об’єкта. Час реакції на дотик – 1.38 мс (на момент впровадження це було у 4 рази швидше, ніж на iPad).

    4K або Ultra HD. Що це значить?

    Матрицю MPVA з кутами огляду близькими до 180 градусів, сенсорну технологію і світлодіодну підсвітку компанія розробила самостійно. Звичайну матрицю, як в телевізорах, в даному випадку використовувати недоцільно, адже якщо такий монітор перевернути в горизонтальну площину, пікселі починають поступово “стікати” вниз. Також стіл має спеціальне протиударне та термостійке покриття. Захисні властивості яскраво відображені у краш-тесті.

    Для забезпечення роботи системи використовується мережеве обладнання, локальний проксі-сервер і хмара Microsoft Azure. Менеджер має доступ до управління контентом, адміністратори ресторану – до аналітики та інформаційної системи ERP. Клієнти можуть розрахуватися за замовлення, приклавши до столу безконтактну банківську карту або за допомогою мобільного телефону. Столи споживають небагато енергії – 230-260 ват. Основна виробнича лінія розміщена у Києві.

    Контент

    Інтерфейс включає 16 стандартних додатків. Основні – замовлення їжі і камера спостереження за кухнею і баром. Крім цього є ігри для одного або компанії, Facebook, розмальовка, онлайн-трансляції подій та заходів. Особливо користувачам подобається камера – люди люблять спостерігати за тим, як готується їжа.

    Український інтерактивний стіл

    Oshi, Кіпр (itrestaurant.net)

    Для караоке-бару Kodisoft розробила додатковий софт, що регулює замовлення і виконання пісень (текст відображається прямо на столі), у додатку є тоталізатор – клієнти можуть підвищувати ставки за виконання пісень, піднімаючи себе у черзі. Також можна замовити квіти або біжутерію прямо у ресторан, ця послуга користується особливою популярністю у чоловіків – відвідувачів ресторану NEO у Владикавказі, й складає 18% обігу закладу.

    NEO, Владикавказ (itrestaurant.net)

    Використовуючи Facebook, ресторани отримують додаткове джерело даних про споживачів, безкоштовний SMM та можливість підвищити продажі за рахунок особистих рекомендацій. Популярність Facebook в закладах з інтерактивними столами залежить від країни. Максимальна кількість авторизацій – у ресторані iCafe в Абу-Дабі (70%), де клієнт за активність у соцмережі отримує певні додаткові переваги.

    Дані про користувачів збираються та аналізуються за допомогою машинного навчання, що реалізоване на Azure з використанням технології R. Рекомендації подаються відвідувачам у ненав’язливому вигляді і будуються на попередньому досвіді інших клієнтів або відгуках друзів з Facebook.

    NEO, Владикавказ (itrestaurant.net)

    Також компанія випустила публічний SDK та проводить переговори з великими геймдев-компаніями (наприклад, з Wargaming). Таке співробітництво є взаємовигідним, тому що ресторани з інтерактивними столами добре залучають клієнтів до взаємодії і можуть надати  розробникам ігор і додатків доступ до потенційних споживачів.

    Переваги

    • Близько 93% відвідувачів “інтерактивних” ресторанів із задоволенням ставлять оцінки стравам, адже для них це розвага в очікуванні рахунку. Для порівняння, паперові анкети заповнює менше 2% людей;
    • Система забезпечує повний контроль замовлень: обслуговування починається одразу, офіціант не може нічого самостійно продати, фіксується час виконання замовлення;
    • Заклад отримує близько 52% додаткових доходів за рахунок реклами і комісій з продажів через столи. Наприклад, в одному з ресторанів замінили цифрову «шайбу» в аерохокеї на логотип пивоварного заводу;
    • Зменшується кількість необхідних ресторанних сервісів, на 30% підвищуюється цінність кожного замовлення, клієнти купують більше завдяки рекламним акціям, відеороликам та рекомендаціям;
    • Підвищується рівень проінформованості клієнтів, керівники ресторану можуть швидко редагувати інформацію на екранах.

    Засновник проекту, Дмитро Костик, вважає, що через 5-10 років 20-30% всіх закладів працюватимуть саме за цією системою. Вона дозволяє економити на папері, підвищує ефективність комунікацій, виключає крадіжку та мінімізує вплив людського фактору.

    українські інтерактивні столи

    Прем’єр-міністр Канади тестує український інтерактивний стіл (ain.ua)

    Сьогодні інтерактивні столи українського виробництва є у Європі, Дубаї, Абу-Дабі, Владикавказі та Північній Америці, компанія має власне представництво у Торонто, яке очолює 27-річний Ден Макканн.

    Українські столи вподобали прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо та старший віце-президент Intel Дуг Девіс. Один стіл придбав собі Джон Чемберс, виконавчий голова ради директорів Cisco.

    Окупність

    Вартість одного інтерактивного стола $15 000. За словами CMO Kodisoft Олега Лахоцького, на західному ринку такі інвестиції окупаються за 1-1,5 року. Стіл також можна взяти у лізинг. Це близько $5 000 одноразово і щомісяця по $240. У дану суму включена вартість кредиту за стіл, оренда хмари Microsoft Azure, технічна підтримка та навчання персоналу.

    itrestaurant.net - 1

    Ebony, Дубаї (itrestaurant.net)

    Компанія-замовник може відмовитися від хмарного сервісу та налаштувати власний сервер. Єдиний кейс з локальним сервером зараз у Владикавказькому ресторані, адже в Росії сервера повинні перебувати на території країни. Його вартість склала $18 000, при цьому сервер потребує додаткового персоналу для обслуговування. На хмару ресторан загалом витрачає в середньому $500 на місяць.

    iCafe, Абу-Дабі (itrestaurant.net)

    За словами Дмитра Костика, встановлення інтерактивних столів в закладі підвищує витрати на відкриття в середньому на 20%. Якщо у ресторанах з інтерактивними столами взяти обіг за 100%, традиційний продаж їжі та напоїв складатиме 48%. Ще  52% – це своєрідна content delivery system – гроші, які ресторану приносять інші компанії.

    itrestaurant.net - neo

    NEO, Владикавказ (itrestaurant.net )

    Наприклад, Сoca-Cola замовляла трансляцію чемпіонату світу з футболу зі своїм логотипом, Adidas купував місце для реклами кросівок на інтерактивних столах. В середньому по світу маржа «на їжі» у класичного ресторану – близько 30%, якщо використовувати можливості інтерактивних столів, можна збільшити її до 90%.

    В Україні

    Зараз в Україні інтерактивні столи Kodisoft є у ТРЦ Papashon у Львові та магазині GoodWine в ЦУМі у Києві. У Papashon столи працюють в тестовому режимі, серед додатків найпопулярнішою поки є гра «Аерохокей». Очікувана окупність –  3-3,5 роки. Для GoodWine розробляється спеціальна програма, яка розповість історію кожного напою, що дегустують клієнти.

    Українські інтерактивні столи

    Papashon, Львів (itrestaurant.net)

    У планах розробників співпраця з кафе у Львові – організація купівлі квитків у сусідній кінотеатр або на концерти, де дистрибуцією займається Карабас, прямо зі столу . Такий контент дозволить заробляти на комісії з продажу.

     Ukrainian interactive tables

    Ebony, Дубаї (itrestaurants.net)

    Директор Good Wine в ЦУМі Олександр Ятченко стверджує, що особливість інтерактивних столів полягає не стільки у вау-ефекті, скільки в тому, що вони змінюють принципи ведення ресторанного бізнесу: доповнюють традиційно офлайновий бізнес ecommerce-інструментами.

    За матеріалами: habrahabr.ru, ain.ua, news012.com, business.financialpost.com, kp.ua, retailers.ua, itrestaurant.net

    Відео: YouTube-канал IRT Kodisoft

    Якщо ви помітили помилку, будь даска, повідомте нас, натиснувши Ctrl+Enter.

    Теґи: , , ,


    About the Author

    Головний редактор Digital Signage UA Review — єдиного в Україні медіа про цифрові вивіски, інтерактивні технології та маркетингові комунікації.



    Back to Top ↑

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: