Події prolight-sound-blog.de

    Published on 07.07.2017 | by Катерина Афанасьєва

    Головна арена Євробачення 2017

    Євробачення 2017 проходило в Києві, не залишивши байдужих. Ми також не залишилися осторонь, і з перших вуст отримали інформацію про технічні особливості облаштування головної арени конкурсу.

    Далі ви дізнаєтеся секрет головного екрану, особливості його монтажу та системи управління, як облаштовували грін-рум та кімнату для делегацій; на прикладах побачите роботу різних систем для створення спецефектів, знайдете повну схему глядацького залу та багато інших цікавих подробиць. Для початк — загальні відомості про Євробачення 2017.

    malighting.com

    Фотограф Ralph Larmann, malighting.com

    Виступи конкурсантів проходили у Міжнародному виставковому центрі, де були спеціально обладнані глядацький зал, грін-рум, фан-зони та, звичайно, головна арена конкурсу — відкрита з трьох сторін сцена, площею 350 квадратних метрів.

    apostrophe.ua

    apostrophe.ua

    Національна громадська телерадіокомпанія України ще в листопаді 2016 року оголосила конкурс на творчу концепцію сцени Євробачення 2017, заявки відправили чотири компанії: дві українські – Zinteco и Artmax і дві іноземні – Wieder Design и Kuby Design.

    В результаті Європейська мовна спільнота відібрала та затвердила проект німецького дизайнера Флоріана Відера (Florian Wieder), який раніше займався оформленням сцен для Євробачення в Дюссельдорфі, Баку і Відні. Розробкою логотипу для пісенного конкурсу в цьому році займалися компанії Republique і Banda.

    media1.faz.net

    Флоріан Відер, media1.faz.net

    Уся сцена складалася з майже суцільного екрану, включаючи підлогу. Висота конструкції становила 14 метрів, ширина – 70, глибина – 28 метрів, сукупна вага – близько 30 тонн. У центрі сцени розмістили «вулик» («bee hive»), в якому встановили камеру Drop Cam, яка швидко переміщувалася від підлоги до стелі.

    img.tsn.ua

    “Вулик” (“bee hive”), img.tsn.ua

    Загальна місткість залу складала 7970 осіб, при цьому сидячих місць 6400 (з яких 567 – VIP) і 1570 місць у фан-зоні стоячи. Детальна схема залу представлена на малюнку нижче. Для ведучих встановили спеціальні audience-екрани, на яких відображалися результати голосування і відео-заставки учасників. За центральним LED-екраном розташовувалася матриця потужних світлодіодних прожекторів, створена за індивідуальним замовленням.

    Eurovision 2017

    Фрагмент схеми залу, eurovisionworld.com

    Всього в Міжнародному виставковому центрі було встановлено 1816 освітлювальних пристроїв, які могли оперувати 16 млн відтінків світла, і 255 звуковими динаміками. Арка над сценою використовувалася для створення проекцій.

    Нам вдалося поговорити з Романом Кериком, заступником виконавчого директора з технічних питань Дирекції Євробачення, і запитати про технічні особливості, організацію та облаштування головної сцени.

    eurovoix.com

    eurovoix.com

    «На головній сцені був встановлений екран, розміром 70х11 метрів, який створював задній фон під час виступів артистів. Такий великий розмір був обраний для того, щоб сцену можна було знімати з будь-якої відстані, не захоплюючи в кадр порожній простір з боків. В Україні екран таких розмірів був зібраний вперше, в його будівництві брало участь близько 40 осіб.

    cdn.esctoday.com.s3.amazonaws.com5

    cdn.esctoday.com.s3.amazonaws.com

    Крім того, близько 26 модульних екранів були підвішені на спеціальних системах С1 – лебідки керовані – які дозволяли під час шоу опускати-піднімати екрани і регулювати світло так, щоб створювати різні ефекти. Можливості додаткових екранів дуже добре були продемонстровані під час виступу учасника з Болгарії. Там видно, як артист стоїть у центрі кола з екранів, які опускаються на нього зверху.

    Зйомка на весь екран 29.06.2017 215654

    Eurovision Song Contest

    Унікальність заднього екрану, який випустила компанія ROE, в тому, що такий великий обсяг знайти в одній компанії дуже складно, адже законодавство України змушує вибирати одного підрядника для екранів. Але компанія PRG, яка займалася монтажем, запропонувала унікальне рішення, коли центр екрану – це 12 мм пітч, а з боків – це 16 мм пітч екрану. І вони змогли зростити ці екрани фізично і візуально, так що ніхто не скаже, що це різні екрани в одному полотні. Це дозволило дуже прискорити весь процес і створення графіки в тому числі. При цьому картинка не відрізняється ні для очей, ні для камер.

    kyivpost.com1

    kyivpost.com

    Крім того, 52 LCD-телевізора були встановлені в зоні грін-рум. У кожній «мушлі» для делегацій (а їх було 26), встановлено по 2 монітори: один постійно показував інформацію про голосування, інший – прямий ефір. Це дозволило отримати емоцію від голосування у артистів швидше, ніж таблиці очок з’являлися на загальному екрані у прямому ефірі.

    eurovision.tv4

    “Мушлі” у грін-рум, eurovision.tv

    Також у нас було 57 екранів в delegation bubble (прим. журн.: приміщення для прес-центру і делегацій), які онлайн транслювали картинку Євробачення і надавали інформацію. Наприклад, проходило голосування журналістів: окремий ноутбук, підключений в онлайн, видавав на окрему систему плазм тільки голосування журналістів, щоб процес і результати було зручніше візуалізувати.

    Ще близько 24 моніторів, було встановлено на вертикальних фермах в прес-центрі, для того щоб журналісти не повертали постійно голову на проектори, які розташовувалися по колу зали їх робочої зони, а могли просто підняти очі і побачити перед собою невеликий монітор, на якому транслюється ефір.

    eurovision.tv

    Delegation bubble, eurovision.tv

    Система управління великим екраном сцени була дуже непроста. Це десятки відеосерверів Green Hippo. Це окрема система Fulton, яка управляла меппінгом проекторів на арку над сценою. Для цього використовувалися лазерні проектори Panasoniс, які дали шикарну картинку з глибоким контрастом, краще, ніж будь-який ламповий проектор. Це дозволило заощадити на лампочках, тому що на Євробаченні за час репетицій, як правило, перегорають усі лампочки, тому зазвичай привозять з собою по 2 комплекти. У нашому випадку, ми просто поставили лазерний проектор і не переживали ні про що. Розробкою світлових ефектів займалася компанія Live Design.

    dwrdistribution.co.za1

    Фотограф Ralph Larmann, dwrdistribution.co.za

    На 8 проекторах були встановлені спеціальні дзеркальні системи Barco, завдяки яким альпіністам не потрібно було лазити наверх і вручну налаштовувати проектори, а можна було просто за допомогою джойстика міняти розташування картинки. Це дозволило зробити на відкритті фіналу Flag Parade, коли всі артисти проходили через свої прапори.

    Зйомка на весь екран 29.06.2017 233205

    Eurovision Song Contest

    Для створення візуального ефекту були натягнуті оптоволоконні holonet-сітки. Вони дають шикарну картинку, пропускаючи світло наскрізь. Для камери сітка непомітна, але створює візуальний ефект виникнення прапора на передньому плані прямо перед артистом. За допомогою системи Fulton відбувалася синхронізація проекцій і відеоекранів. Коли камера знімала збоку, прапор на задньому екрані повністю поєднувався з прапором на сітці holonet. Тобто для камери це було 3D-зображення, в центрі якого знаходиться артист.

    eurovision.tv5

    eurovision.tv

    Підлога сцени також була оформлена дуже незвичайно. Продукт називається Zircon 7 – це повністю дзеркальна поверхня, яка у вимкненому стані виглядає як чорний камінь, базальт. Тобто вона відбиває світло, можна знімати дзеркальні відображення артистів. Коли підлога включається, вона стає екраном, який зберігає стабільний колір завдяки цій чорній поверхні. Це унікальний продукт, який витримує навантаження у 500 кг на точку. Адже вона складається з окремих блоків, що включають в себе екран і тришарове розжарене скло. Також вона швидко монтується. Я був дуже здивований, коли вся підлога була змонтована за одну робочу ніч. Тобто вона зроблена спеціально для швидких монтажів, для турів. Цей продукт, випускає компанія KTL, і я вважаю, що вони одні з кращих на ринку зараз.

    cdn.esctoday.com.s3.amazonaws.com0

    cdn.esctoday.com.s3.amazonaws.com

    Покриття витримує 500 кг на точку, це означає, що можна стрибати. Тому що Руслана, ви пам’ятаєте, у 2004 році в Туреччині проламала сцену. Там теж екран був, але саморобний. А тут ми змогли зробити так, щоб було безпечно, красиво і зручно. Пітч підлогового екрану – 7,5 мм, картинка була дуже чітка і цілісна, з верхньої точки не було видно пікселів.

    elationlighting.com

    Фотограф Ralph Larmann, elationlighting.com

    Розробкою контенту займалася компанія Gravity – перша у світі фабрика контенту. Вона знаходиться в Німеччині, хлопці розробляють все у себе в студії. Сюди вони приїхали прямо з ноутбуками і 71 мільйон пікселів графіки рендерили у себе в офісі, що не вимагало перевезення обладнання сюди. Тобто вони просто по Інтернету відправляли завдання на рендеринг великих обсягів графіки.

    broadcast.net.ua

    Фотограф Ralph Larmann, broadcast.net.ua

    Саме вони створили унікальні відео майже для всіх делегацій. Деякі делегації самостійно робили свою графіку і висилали її нам, але все одно ми вимагали, щоб вони відправляли не лише готові відео, але і проекти, щоб ми могли моментально переробити, якщо щось не поміщається, або занадто маленьке. Тому що маппінг-схема, схема розстановки екранів і генерування відео, була досить складною через всі невеликі підвішені елементи, які активно рухалися. Тому відео кожної делегації необхідно було доопрацювати і відкоригувати спеціалістам».

    За матеріалами: unn.com.ua, tsn.ua, 1tv.com.ua

    Головне фото: prolight-sound-blog.de

    Якщо ви помітили помилку, будь даска, повідомте нас, натиснувши Ctrl+Enter.

    Теґи: , , , ,


    About the Author

    Головний редактор Digital Signage UA Review — єдиного в Україні медіа про цифрові вивіски, інтерактивні технології та маркетингові комунікації.



    Back to Top ↑

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: