Рітейл DelfiTechnologies

    Published on 23.06.2017 | by Катерина Афанасьєва

    Електронні цінники трансформують торгівлю

    Електронні цінники вже близько 20 років існують на зарубіжних ринках, але значним попитом не користуються, в основному через високу собівартість системи та довгий строк окупності. В даній статті розглянемо переваги та ризики впровадження електронних цінників для споживачів та бізнесу.

    За результатами дослідження Europe Electronic Shelf Label Market — Forecasts from 2016 to 2021 європейський ринок електронних цінників виросте зі 109,789 мільйонів доларів у 2015 році до 204,477 мільйонів доларів у 2021 році.

    Це обумовлене високою собівартістю робочої сили, зростаючим попитом на позиціонування та комунікації в реальному часі, встановленням суворого законодавства відносно точного визначення цін на етикетках та ростом конкуренції серед виробників електронних цінників, що в результаті призводить до зменшення цін на ринку.

    Скриншот 15.06.2017 222930

    SES-imagotag

    На даний момент ключовими гравцями світового ринку у даній галузі є п’ять компаній: Altierre Corporation, Pricer AB, Wincor Nixdorf, Samsung і Store Electronic Systems. Розробкою цифрових цінників також займаються Displaydata, E Ink, Opticon Sensors Europe B.V, DIGI, Hanshow Technology, Panasonic, Pervasive, LG innotek.

    Що отримують споживачі?

    Споживачам електронні цінники допомагають спростити процес сприйняття інформації з перевантажених застарілими та оновленими даними табличок до товарів, зменшують витрати часу на пошук актуальної ціни серед великої кількості несистематизованих паперових цінників.

    Зараз багато товарів люди купують за акцією. Але через складнощі, які виникають при заміні цінників, великі магазини проводять у середньому одну акцію на тиждень. Система ж електронних цінників дозволяє оперативно змінювати ціну товарів та швидко сповіщати про це споживачів.

    maxresdefault-001

    i.ytimg.com

    Безліч торговельних компаній запускають власні мобільні додатки, де часто лише інформують клієнтів про наявність нових цінових пропозицій, і комунікація відбувається досить рідко. При використанні цифрових цінників цей процес можна зробити більш персоналізованим за домогою технології NFC. Споживач, який є зареєстрованим учасником програми лояльності торгової мережі, при наближенні до електронного цінника, на екрані власного телефону бачить ціну товару із врахуванням персональної знижки.

    Скриншот 15.06.2017 220400

    Philips

    Таким чином, споживачам не обов’язково мати при собі дисконтну картку магазину, називати касиру номер телефону або e-mail для ідентифікації та підрахунку ціни товару. Для великих магазинів у мобільному додатку можна створити функцію «прокладання маршруту», щоб споживач міг швидше дістатися до місця розташування товару, який його цікавить.

    Продуктові мережі також можуть запропонувати споживачам створення власного аккаунту з можливістю вказати перелік продуктів-алергенів. Тоді споживач за допомогою мобільного додатку швидко визначить, чи містить даний товар небажані алергени, просто приклавши телефон до електронного ціннника.  

    1309279_shelf-edge-technology

    retail-week.com

    В Європі існує досвід впровадження технології на автозаправних станціях, а найближчим часом планується загальний перехід супермаркетів на цифрові цінники. Приблизно 1/8 частина магазинів вже обладнана цими електронними системами (мережі Carrefour, Metro, Auchan, T-Mobile (Австрія), мережа магазинів Coop тощо), а 10% знаходяться на стадії проектування.

    Незважаючи на беззаперечні переваги такої системи, захисники прав споживачів відзначають і негативні сторони: у магазинів зв’явиться можливість змінювати ціни на товари повсякденного вжитку декілька разів на день, тобто споживачам буде складніше планувати власний бюджет, що може призвести до зростання незапланованих витрат.

    Що отримує бізнес?

    Особливою популярністю електронні цінники користуються в торгових мережах продовольчих товарів, електроніки, побутової техніки, в магазинах з продажу товарів для дому, будівництва та ремонту, косметики, дитячих товарів, в аптечних мережах.

    У компаній, які встановили цифрові цінники, з’являються нові можливості. Нижче перелічені деякі з них.

    Скриншот 15.06.2017 205202-002

    RegencyDigitalMedia

    Динамічне ціноутворення

    Дозволяє роздрібним торгівцям централізовано змінювати ціни на товари в усіх точках мережі, синхронізуючи дані між касою та цінниками, динамічно встановлюючи ціни на основі вимог ринку і стратегії конкурентів. Завдяки цьому компанія може економити кошти і час на заміну паперових цінників (витрати робочого часу працівників, вартість друку тощо). Загалом установка електронних цінників дозволяє скоротити витрати від використання паперових цінників до 30%.

    ses-electronic_store_labels-food_ok-lower-res-001

    SES-imagotag

    Цінові інструменти

    Завдяки можливості динамічної зміни цін, компанії можуть оперативно змінювати свою цінову стратегію та отримувати  максимальну користь від «пікових годин», наприклад: щоденна знижка з 17:00 до 19:00, коли споживачі повертаються з роботи;  уцінка товарів, що швидко псуються, після 21:00 тощо.

    Внутрішні комунікації

    За допомогою електронних цінників можна аналізувати потік товарів та відправляти інструкції персоналу. Наприклад, при використанні модулів системи RFID, на полицях магазинів встановлюються датчики, що відстежують рівень завантаженості полиці та пересилають отриману інформацію на комп’ютер, з яким вони синхронізовані. Коли товар на складі закінчується, програма автоматично висилає замовлення постачальнику.

    Скриншот 15.06.2017 225609

    Hanshow ESL

    Порівняння цін

    Ця система дозволяє здійснювати більш глибоку персоналізацію та впроваджувати нові способи залучення клієнтів.

    В Америці 62% споживачів зауважують, що перед здійсненням покупки вони порівнюють ціни онлайн, 84% стверджують, що будуть використовувати свої мобільні пристрої, щоб робити це під час покупки в магазині.

    Завдяки інтеграції системи електронних цінників з програмним забезпеченням, роздрібні торговці можуть інформувати клієнтів про те, що порівняння цін на товари вже було проведено, запевняючи клієнтів, що вони не отримають кращу ціну в іншому місці. В результаті це призводить до скорочення циклу покупки та може сприяти зменшенню відтоку клієнтів в «шоуруми».

    Скриншот 15.06.2017 223113

    SES-imagotag

    Відгуки про товар

    Більше 88% американських споживачів відзначають суттєвий вплив онлайн-відгуків на прийняття ними рішення про покупку, більше половини людей віком 18-34 років кажуть, що вони довіряють онлайн-відгуками більше, ніж думкам друзів та родини.

    Тому, користуючись цифровими цінниками з графічними екранами для відображення реальних відгуків клієнтів, компанії можуть залучати нових споживачів, реалізовуючи омніканальну стратегію просування.

    Скриншот 15.06.2017 230008

    Hanshow ESL

    Інструменти реклами

    Використовуючи графічні екрани для цінників, компанії можуть відображати на них яскравий анімований контент, який буде містити інформацію про товари-доповнювачі. Наприклад, реклама спеціальних пензликів для макіяжу на поличці з косметикою, рекомендації щодо вибору найкращого клею для стін на цінниках шпалер.

    Для продуктів харчування можна завантажити рецепти страв з використанням даного продукту. Такі підказки та поради допоможуть створити новий досвід для користувача, що в свою чергу підвищить цінність товару.

    Скриншот 15.06.2017 205233-001

    RegencyDigitalMedia

    Отже, собівартість електронних цінників з часом знижується, а функціонал можливостей зростає. Це надає нового поштовху для їх популяризації і широкого використання. Такі новаторські технології можуть допомогти роздрібній торгівлі досягти оптимального балансу між онлайн- та офлайн-покупкою. Тим самим вони підтримують актуальність фізичних магазинів та заохочують клієнтів до максимально зручного та комфортного відвідування.

    За матеріалами: digitalsignagetoday.com

    Головне фото: DelfiTechnologies

    Якщо ви помітили помилку, будь даска, повідомте нас, натиснувши Ctrl+Enter.

    Теґи: , , ,


    About the Author

    Журналіст Digital Signage UA Review.



    Back to Top ↑

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: