Published on 09.03.2017 | by Катерина Афанасьєва

    Digital Signage в локшина-барах Києва

    Зарубіжні компанії демонструють великий потенціал та широту можливостей системи Digital Signage, але наскільки легко застосувати її в Україні? З якими труднощами стикаються українські компанії, впроваджуючи в свою роботу цифрові інтерактивні комунікації?

    Одним із яскравих представників компаній-новаторів в ресторанній сфері є мережа локшина-барів “Noodle Doodle”. Компанія на ринку трохи більше року і за цей час встигла вибудувати успішну комунікаційну стратегію з використанням технологій Digital Signage. Велика частина закладів мережі розташована на території фудкортів у торгових центрах, на Бессарабській площі, де локшина-бар у форматі кафе.

    Відмінна риса “Noodle Doodle” — можливість зробити замовлення, скориставшись інтерактивним цифровим меню. На спеціально встановлених моніторах з сенсорним екраном відвідувач обирає страви, які йому до вподоби. Якщо виникають питання, він може звернутися до “стюарда”, що допоможе розібратися, як користуватися цифровим меню. Програма формує замовлення, і в результаті людина отримує роздрукований чек із номером замовлення, з яким прямує до касира. Після оплати чеку на окремому моніторі можна відстежити стадію виконання замовлення.

    Щоб дізнатися більше подробиць про роботу системи автоматизації замовлень, Digital Signage UA Review поспілкувався з автором ідеї, співзасновником і директором мережі — Артемом Пророком.

    digital signage in noodle bars in kyiv

    afisha.bigmir.net

    Як виникла ідея встановити цифрові екрани і які цілі у вас були при впровадженні такого меню в роботу локшина-барів?

    Ідея банальна. За статистикою близько 30% свого часу в день ми проводимо зі смартфоном. У цьому і є основний момент — ми все більше занурюємося у гаджети, вони поглинають. Як у фільмі “ВАЛЛ-І” — колись ми до цього можемо дійти. Технологічність йде вперед семимильними кроками, і той, хто реалізує технологічні штуки у себе в проектах, матиме додаткову перевагу. McDonalds вже давно працює в цьому напрямку. Вони створили спеціальну систему замовлень (бокси самообслуговування) і випробували її вже у 500 ресторанах світу. В Україні подібне обладнання в McDonalds встановлено на Осокорках і Левобережці. Останнім часом компанія оголосила в ЗМІ, що змінює формат. Тепер вони називаються “Made For You”, вилучають людей із кас, замовлення приймають тільки через монітори. Готові замовлення будуть приносити офіціанти.

    В Україні ця система вже пару років. “Noodle Doodle” не запозичувала досвід у McDonalds, для себе побачили ідею в ресторані локшини в Каліфорнії, де висіли айпади, які використовувалися як цифрове меню — сподобалася ідея, вирішили втілити. Основне завдання “Noodle Doodle” — скоротити кількість персоналу. Зараз є спеціальний персонал — “стюарди” — які допомагають відвідувачам розібратися з цифровим меню. У людей найчастіше немає користувацького досвіду в такому форматі, і виникають певні труднощі з використанням моніторів. Багато хто має користувацький досвід замовлень через інтернет-магазини, роблять замовлення для доставки, але такого досвіду у них немає.

    Поки стюарди допомагають. Наступний етап, який ми зараз реалізовуємо — замовлення через телефон. Ідея в тому, що збираючись йти в ресторан, ти заходиш на сайт, який запитує геолокацію. І якщо ти не знаєш, як пройти до найближчого ресторану мережі, він прокладає найкоротший маршрут. По дорозі в ресторан, ти можеш зробити замовлення, оплатити його і, прийшовши, відразу ж отримати своє блюдо, не витрачаючи час на очікування і чергу.

    У кожної цільової аудиторії є певні больові пороги. Наприклад, офісні співробітники чекають на обід, щоб вийти з офісу прогулятися, піти поїсти і розвіятися. Їм не сильно хочеться в обід, коли у них є година-півтори, провести весь цей час у черзі. Вони хочуть прийти, швидко отримати свою їжу і далі піти ще трохи відпочити. Тому що найдорожче, що маємо — це час. У самій бізнес-моделі закладено, що видача страв відбувається протягом 5 хвилин. Тобто основними цілями впровадження екранів стали привернення уваги клієнтів та скорочення часу на реалізацію і обробку замовлення.

    Чому меню є не тільки в цифровому вигляді, але і продубльовано в друкованому?

    У торгових центрах цільова аудиторія відрізняється, вона більш різноманітна і неоднорідна, на відміну від локшина-бару на Бессарабці, де меню представлено виключно в електронному форматі на цифрових екранах. У торгових центрах у людей частіше відсутній користувацький досвід, відвідувачі не підходять до моніторів, вони бояться на них натискати, тому що в них виникає відчуття “а раптом я не на те натисну і зламаю” або “на щось натисну і вже буду винен гроші”. Часто люди підходять, дивляться з боку, подивилися, і в підсумку: “Ну ні, пішли там, де можна просто сказати: хочу ось це, і тобі це дадуть”. Друковане меню в такому випадку — чисто допоміжний інструмент, воно дозволяє відвідувачу обрати страву традиційним способом. Потім стюард допомагає оформити замовлення за допомогою цифрового монітора. Зробивши перший раз замовлення, відвідувач проходить своєрідне навчання і наступного разу розуміє логіку і йому не страшно.

    Digital Signage

    kiev.vgorode.ua

    Хто займався встановленням обладнання, створенням програмного забезпечення для управління контентом і власне розробкою контенту?

    Всім займалася одна компанія, і ми все разом з ними робимо. Зараз плануємо нові штуки. Раніше у нас були інші монітори — вони виявилися маленькими, був інший софт — зрозуміли, що для людей він незручний. Пропрацювавши півроку, виявили багато помилок. Переробили софт, зрозуміли, що потрібно збільшити розмір моніторів, зараз вони 32 дюйми, а раніше були близько 21-23 дюймів.

    Подивилися досвід McDonalds. Переходимо в подібний формат. У нас будуть “нудлбокси”, як “інстабокси”. Планується бокс з вертикальним екраном для цифрового меню. Ці бокси будуть стояти по всьому торговельному залу, в різних точках торгового центру, не обов’язково біля фудкорту. Кожен відвідувач зможе зробити замовлення в будь-якому місці, прийти і відразу забрати його.

    Поки будуть залишатися всі формати, від існуючого відмовлятися не плануємо. Робимо це для того, щоб у людини було більше досвіду користування. Будуть й існуючі монітори, і бокси, і адаптивний сайт, і паперове меню.

    Компанія, з якою ми працюємо, Integra, вже багато років веде нас по 1С і вона разом з нами створює цей продукт. Він новий для них. Вони разом з нами вчаться, набивають ті ж гулі, що і ми.

    Уникайте типових помилок в експлуатації Digital Signage

    Ви додатково консультуєтеся ще з кимось?

    Ні, ми самі знаємо, чого хочемо. І те, що ми хочемо, поки практично ніхто не міг реалізувати. Зрозуміло, що будь-який програміст може сісти і написати, але знову ж, існують певні нюанси.

    Чи є певні правила, за якими ви розміщуєте монітори?

    Ні, монітори біля кас, все дуже просто. Для реклами монітори використовувати не плануємо, нікого рекламувати не будемо, тільки для себе.

    7 зон розміщення Digital Signage в ресторані

    А запустити на моніторах відео для відтворення особливої атмосфери?

    Про таке навіть не думали, тому що в першу чергу нам важлива функціональність. Наприклад, на LED-дисплеї кавоварок є заставка. Але коли вона вона там стоїть, людина не розуміє, куди їй натискати. Вона бачить заставку: “Ну, заставка, ну, блимає”. У відвідувача часто немає досвіду. Він не розуміє, що потрібно доторкнутися пальцем і вона пропаде. Підходить: “Ну, реклама, а де замовляти?”

    А що відносно контенту? Наскільки часто потрібно його оновлювати?

    Він унікальний, розроблявся спеціально для компанії. Контент — це ж меню, страви. Як і у звичайному ресторані, меню оновлюється один раз на 3 місяці. Тут немає айтішного підходу “оновлення контенту за допомогою різних айтішних штук”. Це ж ресторан.

    Правила відображення контенту на цифрових вивісках

    І дружній інтерфейс створити потрібно, щоб клієнтам було простіше?

    Звичайно, найголовніше завдання для айтішників — інтерфейс, який повинен бути інтуїтивним. Людина повинна чітко розуміти, куди вона натискає зараз і не замислюватися, куди натискатиме далі, перечитуючи для цього всі кнопки.

    Digital Signage

    afisha.bigmir.net

    Є якісь програми, які допомагають обробляти інформацію про замовлення і будують аналітичні звіти?

    Є. На все є програми. З існуючих стандарних інструментів, доступних всім, — це 1С. Також є внутрішня програма відносно меню, яка проводить аналіз. Такі програми ми пишемо самі. Є програмісти, вони вже рік пишуть програми, які нам необхідні, вдосконалюють їх.

    У нас же все на ІТ. Клієнт робить замовлення — й інформація про замовлення розходиться по кухні. Кухар, який готує локшину-WOK, натискає на моніторі “блюдо WOK”, це сигналізує про те, що він починає готувати, і запускається таймер. Потім кухар передає блюдо на видачу. На видачі теж стоїть монітор, працівник натискає клавішу “замовлення готове”, інформація про статус замовлення з’являється на великому моніторі. Перший таймер фіксує, скільки часу блюдо готувалося. Людина прийшла, забрала своє блюдо — працівник на видачі натискає “блюдо забрали”. Другий таймер фіксує, скільки часу людина йшла за своїм замовленням.

    Звичайно, аналітика є. Ну, нерозумно, маючи таку кількість ІТ, не проводити певний аналіз. Аналітика є на все.

    Виходить, що і персонал між собою спілкується за допомогою додатків?

    Так. Перед персоналом на видачу і на стінках перед кухарями розташовані монітори.

    Персоналу, який працює з цифровими моніторами, не обов’язково мати особливі навички і знання у сфері програмування чи щось змінити/додати в меню можуть тільки програмісти?

    Ми написали програму так, що з ноутбука можна зайти в 1С і поміняти те, що необхідно: картинки, колір, букви, шрифт. Все дуже просто. Знову ж таки, це друге меню, так би мовити, версія 2.0. Ми вже вивчили проблеми, які були у нас і у споживача, самі протестували продукт як користувачі, виправили все. В 1С ти можеш зайти і сам все легко відредагувати.

    А з якими проблемами ви зіткнулися під час роботи?

    Звичайні айтішні проблеми. Щось зробив програміст, а для того, щоб внести зміни, потрібно переписувати 30 кодів, щоб поміняти одну букву. Тому що вона не закладена у змінах. Зараз зробили так, що будь-яку букву, будь-яку картинку можна змінити без особливих зусиль.

    Digital Signage

    Чи плануєте запускати додаткові сервіси, програми?

    Так, але не програми, а адаптивний сайт для замовлень: і мобільна версія, і комп’ютерна, і для айпадів… Робиш замовлення, хочеш — оплачуєш, тобі відразу на телефон приходить чек, ти його можеш зберегти, зробити принтскрін. Приходиш на касу, показуєш касиру, він його сканує і віддає замовлення.

    Кількість телевізорів на всіх локаціях однакова? Чому саме 3, а не 4 або 2?

    Тому що стіна дозволяє, це сама допустима кількість. Два — мало, ми розуміємо по потоку клієнтів, оцінюючи кількість людей, які до нас приходять в обід. Визначаємо пропускну здатність і виходячи з цього робимо висновки. Звичайно, хотілося б і 6 екранів встановити, але немає можливості. 3 — це максимум, який у нас дозволяється в торгових центрах, тому що монітори великі. Ми зараз хочемо превернути їх з горизонтального положення у вертикальне. Буде можливість — поставимо більше.

    Вертикальні та горизонтальлні екрании

    У моніторів має бути певний захист, щоб не можна було перемикнути їх, зламати, зруйнувати?

    Звичайно. Компанії-виробники знають потреби клієнтів. Наприклад, монітори, які висять у нас на кухні, жиростійкі. Тобто у них є місце для вентилятора, в якому встановлені спеціальні жироуловлювачі, які перешкоджають проникненню жировмісних речовин всередину пристрою. Спочатку ми ставили побутові монітори. Але звичайні моноблоки заповнювалися жиром і ламалися, тому що вони були побутовими. Зараз вже встановили професійні від Elo Touch, які оснащені захистом, і все окей. Виробники моніторів не стоять на місці, розуміють проблематику і роблять продукти, які практично не мають кнопок. Також монітори мають протиударний захист, спеціальне скло і захисну плівку. Термін служби у професійних моніторів досить великий, на Бессарабці у нас висять вже рік — не скаржимося.

    Наскільки велика вартість експлуатації обладнання? Як ви вважаєте, через який час окупляться витрати на цифрові монітори?

    Витрати великі. Якщо брати ресторани: сфера IT і все, що пов’язано з цим — номер один за витратами. Тому що в найменшому ресторані у нас як мінімум 4 монітори для внутрішньої роботи: у касира, на видачі, у кухаря локшини WOK і кухаря супів-салатів — і це тільки для внутрішнього користування. Три монітори для замовлення і професійна плазма, яка показує стан замовлення, працює 24/7. Не можна повісити звичайний телевізор, тому що він буде постійно вимикатися. Плюс потрібні комп’ютери, які подають сигнал телевізорів, лептопи, свічі, бесперебійники. ІТ — це дорого. Окуповуватися все буде виходячи з самої бізнес-моделі.

    Чи є у вас якісь прогнози розвитку, можливо, передбачення появи конкурентів?

    Звичайно, поява конкурентів можлива, ми ж не приховуємо нічого. Зрозуміло, що з’являться, що будуть копіювати. Просто їм потрібно буде пройти той же шлях, що і ми. І чим більше таких конкурентів буде, тим більше у людей буде досвіду користування подібними системами замовлення. І тим легше нам буде працювати.

    Якщо ви помітили помилку, будь даска, повідомте нас, натиснувши Ctrl+Enter.

    Теґи: ,


    About the Author

    Головний редактор Digital Signage UA Review — єдиного в Україні медіа про цифрові вивіски, інтерактивні технології та маркетингові комунікації.



    Back to Top ↑

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: