Ринок Audi City

    Published on 16.07.2015 | by Міла Марченко

    Digital Signage в Росії

    Системою Digital Signage прийнято називати мережу цифрових дисплеїв, які використовують для відображення інформації. Ця інформація може бути у вигляді фото, відео або тексту. Загальноприйнятого перекладу даного виразу в нашій країні немає і можна зустріти варіанти «електронна вивіска» або «електронне табло», які найчастіше носять рекламний характер.

    Системи Digital Signage з’явилися ще в 90-х роках минулого століття. Замість звичних рекламних щитів встановлювалися величезні й дорогі монітори з електронно-променевими трубками. Активно поширюватися «електронні табло» почали вже у 2005-2006 роках. Як вважає Олівер Шведе, генеральний менеджер асоціації OVAB Europe (Out-of-homeVideo Advertising Bureau), ефективність даних систем стала очевидною тільки в 2009 році. За його оцінкою, зростання ринку Digital Signage сьогодні становить 30%. Такий темп зростання в індустрії поступається тільки мобільній рекламі.

    Дисплеї Digital Signage можуть бути розташовані як усередині приміщень, так і зовні. Фахівці визначили три основні групи місць для їх розміщення:

    • точки продажів (Point of Sale) – магазини, ресторани, кінотеатри, відділення банків і страхових компаній;
    • точки очікування (Point of Wait) – це можуть бути лікарні та поліклініки, школи та університети, лобі та офіси;
    • точки транзиту (Point of Transit) – сюди відносяться аеропорти, вокзали, а також вулиці і площі.

    Реклама – це далеко не єдина область, де можна успішно застосовувати «цифрові дисплеї». Вони можуть бути використані для показу суспільно корисної інформації, такої як погода, новини, курси валют, розклади, або для корпоративної інформації – це новини компанії або підсумки нарад. Також можлива трансляція будь-якого розважального контенту.

    Однією із значущих переваг «електронних вивісок і табло» є можливість динамічно змінювати відображувану інформацію в залежності від часу доби та місцезнаходження. Наприклад, зміна меню в кафе і ресторанах на сніданок, обід і вечерю або зміни в розкладі поїздів на вокзалі.

    Сама ж система Digital Signage складається з таких компонентів: засоби відображення (дисплеї), медіаплеєри, інфраструктура підключення і система для управління контентом.

    За прогнозами компанії Intel, до 2015 року, в світі вже налічуватиметься близько 22 мільйонів екранів Digital Signage під управлінням 10 мільйонів плеєрів. Такому зростанню сприяють зниження вартості дисплеїв, зменшення їх розмірів, поява більш досконалих і функціональних плеєрів, а також можливість передавати відеосигнал з використанням мереж Ip і Ethernet.

    Представник Асоціації OVAB Europe, Флоріан Ротберг каже [30.10.12], що для більшості людей Digital Signage – це розміщення тільки великих відеоекранів або відеостін. Хоча в наш час здебільшого поширені саме невеликі, 7-10-дюймові дисплеї. Встановлюють їх переважно в торгових точках, салонах краси, а також в автобусах і таксі.

    Можна зустріти і досить незвичайні варіанти застосування. Наприклад – віртуальні примірочні. Денис Зельцер, директор з розвитку компанії VIVID Interactive розповів, що ще недавно ідея такої примірочної здавалася непереконливою, але вже сьогодні швидкий розвиток технологій дозволяє передавати більш якісне зображення, яке все більше і більше схоже на те, що бачить людина в примірювальній. Ні для кого не секрет, що інтернет-торгівля поступово витісняє звичайні магазини і такі ідеї дають нові можливості для конкуренції.

    Крім тих переваг, що інформація доставляється клієнтам в потрібному місці і в потрібний час, існують й інші плюси «електронних дисплеїв».

    Наприклад, управління складським товаром. Якщо раптом на складі з’являється надлишок одного товару, то ви з легкістю, і головне, швидко можете запустити рекламний проморолик прямо в торговельній точці. Коли надлишку не буде – ви зможете запустити ролик з іншим видом товару або іншою інформацією.

    Ще один плюс – це економія місця. У наш час оренда приміщення є дорогою, незважаючи на те, центр це міста чи його околиця. У багатьох салонах компанії Audi в Європі, виставлені всього кілька автомобілів, а весь інший асортимент можна подивитися за допомогою відео. Клієнт може дізнатися все необхідне про вподобану ним модель і пізніше замовити її. У таких виставкових залах розміщені відеопанелі для показу автомобілів і панелі, де можна підібрати необхідні опції.

    За словами Маркуса Дезерно, головного виконавчого директора компанії Seen Media, компанія Audi має найбільшу мережу Digital Signage, що охоплює салони і офіси в 94 країнах світу. Маркус також додав, що найважливіші причини провалів у бізнесі Digital Signage – це спочатку невірна стратегія клієнта, який хоче просто встановити красиві і яскраві дисплеї, і невдалий вибір місця розташування екранів – навіть ідеальна система в «непрохідному місці» буде марна. Ну і, звичайно, не варто забувати про те, яку інформацію транслюватимуть на дисплеї. Вкладення у відносно «дороге обладнання» і при цьому економія на контенті часто також закінчується провалом.

    На думку експертів, поширенню індустрії Digital Signage в Росії заважають такі фактори:

    • відсутність єдиного формату даних систем;
    • не зацікавленість у регіонах, оскільки більшість рекламодавців бажають працювати у великих містах;
    • незрозумілий для замовників принцип ціноутворення.

    Експерти, зокрема, виділяють наступні труднощі:

    • відсутність розуміння всієї ефективності даного методу реклами і небажання керівництва відповідних підрозділів, комерційних і державних структур вносити нововведення;
    • відсутність методології – у замовників немає розуміння, як реалізовувати рекламну програму: створювати кожен раз нову або адаптувати вже створений шаблон;
    • мала кількість по-справжньому якісного контенту – живого, яскравого, інформативного і актуального. Тут основна проблема в тому, щоб грамотно об’єднати рекламу та інформативний контент для хорошого сприйняття аудиторією;
    • адміністративні труднощі при узгодженні маркетингових проектів з керівництвом замовника.

    Шляхи розвитку систем Digital Signage в світі відрізняються від російських. Вони включають в себе:

    1. Комплексний підхід. Обладнання, майданчик для розміщення і хороший контент разом роблять даний проект максимально ефективним.
    2. Постійне зростання. Створення великих відеостін на рекламних майданчиках, повсюдне використання – всередині приміщень і зовні, а також інтегрування в елементи міської архітектури.
    3. Інноваційне застосування. Інтерактивні панелі з виходом в інтернет і ефектом присутності, завдяки сучасним 3д технологіям або рекламні монітори в якості підлогового покриття.
    4. Поява систем відеоспостереження в комплексах рекламних та інформаційних екранів. Дозволяє отримати «зворотний зв’язок» і реакцію аудиторії. У наш час вже існують технології аналізу портрета рекламної аудиторії, і вона суттєво покращує таргетинг і ефективність даного рекламного методу.

    Згідно з європейськими показниками, час окупності систем Digital Signage становить близько одного року, а ROI за перші роки застосування досягає 250% і більше. Російський ринок електронної реклами розвивається повільно і в той же час вже очікується стрімке зростання інтересу до новітніх методів Digital Signage. Але можливо це тільки після розуміння того, що інформаційно-рекламні екрани – це не розкіш, а ефективний засіб для просування з швидким поверненням інвестицій.

    Джерело: IMS

    Головне фото: wired.com

    Якщо ви помітили помилку, будь даска, повідомте нас, натиснувши Ctrl+Enter.

    Теґи:


    About the Author

    Головний редактор Digital Signage UA Review до серпня 2017



    Back to Top ↑

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: