Рітейл the-supermarket-of-the-future-knows-exactly-what-youre-eating-1

    Published on 24.06.2015 | by Міла Марченко

    Супермаркет майбутнього знає, що саме ви їсте

    Ми звикли, що майже в усіх супермаркетах є цифрові вивіски, які показують рекламу та розважальний контент, але є торгові приміщення з іншою концепцією для digital signage. Точніше незабаром будуть – прототип такого рішення презентувала Coop — мережа супермаркетів в Італії — у Мілані на Міжнародній виставці (Expo 2015), що проходить з 1 травня по 1 жовтня 2015 року.

    Нижче ви прочитаєте наш вибірковий переклад матеріалу Альберто Мучі (Alberto Mucci) про супермаркет майбутнього.


    «Ось так виглядатиме супермаркет у майбутньому», — сказала мені Лука Сетті (Luca Setti) Future Food District Coop менеджер, коли я увійшов у велику прямокутну будівлю в Мілані, Італія.

    Міжнародна виставка в Мілані (Expo 2015) простягається на 1,1 мільйони квадратних метрів виставкової площі. Тема цього року — «Нагодувати планету. Енергія для життя».

    Coop, найбільша мережа супермаркетів в Італії, вирішила побудувати прототип майбутнього супермаркету для свого стенду на Міжнародній виставці. Для реалізації цієї ідеї, вони найняли Accenture та Carlo Ratti Studio за допомогою MIT Senseable City Lab, що у віданні самого Ратті.

    the-supermarket-of-the-future-knows-exactly-what-youre-eating-3

    Фото: munchies.vice.com

    Якщо зазвичай супермаркет організований за трьома основними розділами (свіжі, супер свіжі і сухі продукти харчування), то Coop натомість слідують природно виробленим ланцюжкам. Коли я заходжу, то бачу свіжі фрукти і овочевий відділ, організовані в перший ланцюжок виробництва. Він починається помідорами і закінчується консервованими томатними соусами; він йде від винограду і до вина в пляшках.

    В супермаркеті майбутнього також немає полиць, і на те є хороша причина: купівля продуктів харчування має бути моментом обміну та взаємодії, а не поспішною біганиною, якою вона представляється для більшості людей. Як Ратті пояснює мені: «Ми зацікавлені, перш за все, у людській взаємодії; взаємодії між людьми і продуктами, а також між людьми і людьми».

    Ця взаємодія між клієнтами сприяла рішенню Coop замінити традиційні полиці супермаркетів довгими, низькими столами.

    the-supermarket-of-the-future-knows-exactly-what-youre-eating-2

    Фото: IBTimes UK

    Над своєрідними прилавками є те, що Річелмі (Richelmi) — з посмішкою і трохи гордістю називає «вітрила» — серія чорних екранів, розміщених поруч один з одним, уздовж всього виробничого ланцюжка. Коли я вирушив в бік дерев’яних столів, то «вітрила» засвітилися. Коли я взяв томат, на екрані переді мною з’явився набір даних, що повідомляв про те, де був вирощений томат, його поживні властивості (вітаміни, мінерали і т.д.) і навіть його вуглецевий слід [сукупність викидів усіх парникових газів, які утворились (прямо та опосередковано) внаслідок виробництва даного продукту].

    Ввечері перед моїм візитом, у мене на вечерю був радіччіо. Прагнучи дізнатися більше про свою їжу, я пошукав навколо фіолетовий та білий цикорій. Я знаходжу його, піднімаю, і з’ясовую, що він містить вітамін B1, B2, B3, B5, C, E, K, J, і навіть P, і що його вуглецевий слід також дуже низький. Ця інформація відображується як яскраво-зелений контур ноги на процентній шкалі. Екологічно чисті вітаміни – вигідна покупка.

    «Ви бачите це?» — голова Accenture retail Альберто Поцци (Alberto Pozzi) питає мене, вказуючи на три невеликі червоні крапки, що виходять з нижньої правої сторони екрану. — «Це технологія розпізнавання жестів Kinect. Для створення інтерактивних дощок і вертикальних полиць ми просто взяли готові ігрові технології і застосували їх з іншою метою».

    Супермаркет майбутнього, здається, задуманий, в першу чергу, щоб бути раєм для схиблених на своєму здоров’ї [“health-freak’s paradise”]. Клієнти мають можливість завантажити програму, туди ввести дієту, якій вони надають перевагу (вегетаріанство, з низьким вмістом вуглеводів, або як її там називають), і отримати алгоритм, що запропонує найкращі продукти в супермаркеті, які відповідатимуть заданим уподобанням. Якщо цікаво знати, що купують інші люди в супермаркеті, відвідувачі можуть переглянути інфографіку з рейтингом продуктів, що купують найчастіше, що поєднує в собі всі дані по супермаркету, на великій стіні прямо в верхній частині секції перевірки. Коли я там був – у четвер близько полудня – пиво було на другому місці списку. Списки, інфографіки та карти, проектовані на стіну супермаркету, роблять технологію «Ванільного неба» [фільм] блідою в порівнянні, і в той же час це здається дещо непотрібною функцією, здається, ніби це створено тільки з метою справити враження.

    Просто за  місцем, де я стою і дивлюся на екран, знаходиться холодонакопичувач з упаковкою м’яса і риби – прототипи того, як може виглядати упаковка в 2020 та в 2050 році. «Ідеєю», –  Сетті (Setti) каже мені, – «є створення центру упаковки, здатного набагато довше зберігати їжу, ніж це відбувається зараз, в інтересах двох сторін: клієнта – думати про те, як багато їжі викидається, тому що вона зіпсувалася, і навколишнього середовища. Менше відходів, менше викидів, менше упаковки».

    the-supermarket-of-the-future-knows-exactly-what-youre-eating-4

    Фото: finedininglovers.com

    Я запитую Поцци (Pozzi), чи цей супермаркет майбутнього для багатих чи для всіх? «Просто подивіться на ціни», – відповідає він. І справді, ціни такі ж, як і в нормальному супермаркеті. Що найдорожче в супермаркеті – це він сам: близько 15 мільйонів євро, як сказали мені з небажанням.

    На даний момент немає чіткого плану зробити прототип у реальному супермаркеті. Як Ратті (Ratti) елегантно резюмує в кінці нашої переписки електронною поштою: «Це експеримент, з якого ми всі могли б дізнатися важливі уроки, деякі з яких можуть бути згодом перенесені в реальний світ. Алан Кей (Alan Kay) говорив: «Найкращий спосіб передбачити майбутнє – винайти його». Якщо це правда, то дуже важливо, щоб ми всі сприяли цим зусиллям: створенню майбутнього, яке належить усім нам».

    Джерело: munchies.vice.com

    Відео: IBTimes UK

    Головне фото: munchies.vice.com

    Якщо ви помітили помилку, будь даска, повідомте нас, натиснувши Ctrl+Enter.

    Теґи: , ,


    About the Author

    Головний редактор Digital Signage UA Review до серпня 2017



    Back to Top ↑

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: