Обладнання ultra-hd-4k-in-digital-signage

    Published on 18.09.2014 | by Роман Кравченко

    Надчітка роздільна здатність Ultra HD/4K в digital signage

    Екрани з роздільною здатністю 4К — це новий формат відеодозволу, який був презентований на CEDIA Expo у 2012 році. Тоді він охоплював в основному споживчу техніку. За доступною ціною екрани з роздільною здатністю Ultra HD стало можливим придбати на початку 2014 року. Тоді ж з’явилися і професійні 4К дисплеї, а також медіаплеєри, що підтримують надчіткий формат зображення.

    Але як клієнту розібратися: купувати Ultra HD екрани та медіаплеєри з підтримкою такої роздільної здатності чи можна обмежитися і достатньо якісним Full HD? Які переваги надає надчітке зображення сфері Digital Signagе? В яких сферах використання цифрових інформаційних панелей UHD проявить себе найповніше, а де буде достатньо й звичайної якості зображення? Які вимоги до програмного забезпечення ставить високий рівень відеодозволу?

    На ці питання  відповіли вендори та інтегратори. Я ж зі своєї сторони розкажу про програмне забезпечення.

    Якому обладнанню найчастіше клієнти надають перевагу: з підтримкою Ultra HD чи тому, що простіше? Як гадаєте, чому?

    Артем Ковальов, директор OptiVision — На Ultra HD на цей час немає попиту на ринку Digital Signage в Україні, і в світі теж використовується для дуже дорого hi-end. Переваг практично немає, як, власне, і контенту, а також обладнання, що може все це передати та програти. На цей час такі інсталяції точно не виправдають вкладень.

    Ігор Кокоцький, менеджер підтримки продажів, Samsung — Замовники віддають перевагу  тому обладнанню котре є дешевшим і має достатній  для їх задач функціонал. Роздільна здатність Full HD 1920×1080  зараз є де-факто стандартом на ринку професійних широкоформатних дисплеїв (LFD). Моделей з меншою роздільною  здатністю в портфелі профдисплеїв Samsung немає вже  більше трьох років.  Хоча деякі виробники  (особливо Китай, Тайвань) все ще пропонують дешеві моделі стандрату HD 1384×768.

    UltraHD лише починає набирати популярності в Україні. В лінійці профдисплеїв Samsung зараз є дві моделі QM55D і QM85D роздільної здатності UHD, а також спеціалізовані медіаплеєри і 3 моделі  професійних моніторів. На мою думку, основна проблема на зараз, яка стримує попит в галузі Digital Signage – це дорогі відеокарти та медіаплеєри UHD/4k, малий їх вибір. Також  гострою проблемою є дорогий футаж такої роздільної здатності (оригінальні відеоролики 3840×2160) а також максимальні вимоги до серверів обробки-монтажу такого відео.

    Цікавим окремим випадком є використання джерел UHD у відеостінах Samsung формату  2×2, побудованих з використанням як «безшовних» 55”/46” дисплеїв Samsung UD55/46D, UE46/55D так і інших проф. дисплеїв обладнаних відеовходом стандарту Display Port v1.2 з підтримкою MST (Multiple Stream Transport). В такій конфігурації одне джерело UHD забезпечує роботу всіх чотирьох дисплеїв у відео стіні з їх максимальною роздільною здатність – по 1920×1080 на дисплей. Це дозволяє будувати мультиекран значних розмірів 82”-110” з надчіткою картинкою.

    Що отримає замовник, встановивши екрани з підтримкою 4К? 

    Артем Ковальов, директор OptiVision — Нічого. Контенту нема. І навіть за його наявності для екранів доступних діагоналей в цілях промо, атмосферного відео та реклами — переваг ніяких. Щоб сприйняти меседж, вам не треба дивитись крізь булавочну голівку, що краще, звісно, при 4К, але для чого? Такі технології наразі доцільні у медицині, наукових розробках, моніторингу процесів, кресленнях, аналізі графічної інформації, тощо. Для сайнедж та промо придатність дуже обмежена.

    Ігор Кокоцький, менеджер підтримки продажів, Samsung — Мінуси – описані вище (вища вартість рішення вцілому за рахунок вищих затрат на створення контенту та його програвання). Плюси – можливість вражати глядачів надвисокочіткою картинкою, бути піонером на ринку, зробити акцент Wow-еффект і виділити свій бренд серед інших в галузі. Особливе враження складають відеоролики з апетитно знятою їжею, fashion-кліпи, а також видовищні види спорту. В деяких застосуваннях потрібна можливість виводу високоякісних фото, зображень дрібного масштабу та інше (детальні карти, плани, креслення).

    В яких сферах застосування digital signage замовнику краще використовувати обладнання з підтримкою дозволу Ultra HD?

    Артем Ковальов, директор OptiVision — Дуже масштабні інсталяції з великою фізичною розгалуджуючою здатністю носія: масштабні LED екрани, відеостіни — вони вже давно підтримують 4К, 8К і більше за наявності обладнання, що його може програвати. Поки що такі формати в Україні не просто рідкі, а майже відсутні. Це наразі дорого, і ніколи не поверне вкладені інвестиції.

    Нарощування чіткості — сильний тренд, і час 4к обов’язково прийде. Це станеться тоді, як технологія набуде масовості а компонентна база дозволить зробити інсталляції з його підтримкою економічно обгрунтованими.

    Ігор Кокоцький, менеджер підтримки продажів, Samsung — На мою думку, на сьогодні UHD в Digital Signage виправдано в галузі Fashion Retail, Car Dealership, Luxury brands та інноваційних проектах типу інтерактивних ресторанів, коли використовуються монітори діагоналі 40”+, а також відстань від носія до глядача складає не більше 3-4м.

    4К і програмне забезпечення

    Зважаючи на еволюцію роздільної здатності цифрових вивісок, програмне забезпечення для digital signage також еволюціонує відповідно до технічних особливостей медіаплеєрів та екранів. Розвиток технологій html, JavaScript, css вже зараз дозволяє створювати динамічний контент (каталоги, довідники, кіоски і т.д.) з перспективою його масштабування на 4К. При цьому якість зображення в обох випадках буде відмінною.

    Якщо у вас Full HD екрани, то медіаплеєр з підтримкою Ultra HD краще купувати, якщо в перспективі плануєте заміну екранів на інші з більшою роздільною здатністю. Перед розробниками додатків для кіосків вже зараз можна ставити вимоги автоматичного масштабування контенту, який буде якісним, як на маленькому, так і на великому екрані.

    Фото: AVNetwork

    Якщо ви помітили помилку, будь даска, повідомте нас, натиснувши Ctrl+Enter.

    Теґи: , , , ,


    About the Author

    Директор і засновник LiveBoard — компанії розробника програмного забезпечення для проектів Digital Signage будь-якої складності. Засновник конференції та премії Digital Signage UA.



    Back to Top ↑

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: