Обладнання portrait-vs-landscape-screens

    Published on 19.08.2014 | by Міла Марченко

    Digital Signage: вертикальні чи горизонтальні екрани?

    «Користувач, який проводить за комп’ютером 6 годин на день, в середньому в рік на скролінг витрачає 86 годин»

    В епіграф я виніс* аргумент, який використовують в нескінченних суперечках обговореннях про вертикальну орієнтацію моніторів в роботі (наприклад, в коментарях до цього посту розгорнулося подібне обговорення). При такій кількості інформації про вертикальне і горизонтальне положення екрану, я не знайшов інформації про орієнтацію екранів в digital signage.

    Digital signage — це будь-які вивіски, таблички, плакати, які були замінені на цифрові дисплеї: рекламні екрани в магазинах, інформаційні табло в аеропортах, LED екрани, вивіски тощо. Я не знайшов коректного перекладу словосполучення digital signage, тому заздалегідь перепрошую у тих, кому не подобається використання англійської в російському тексті.

    portrait-vs-landscape-screens-1Зі здешевленням технологій екранів встановлюють все більше і найчастіше, за звичкою, встановлюють горизонтально. В деяких випадках вертикально розмістити екрани не можна тому, що немає відповідного контенту або неможливо технічно встановити інший екран. Наприклад: спорт-бари та інші заклади, де транслюють телевізійний сигнал; екрани в кінотеатрах, на яких показують трейлери; LED вивіски. На інших цифрових вивісках, мені здається, вертикальна орієнтація екранів більш виправдана.

    Порівняння з традиційними носіями

    До питання про орієнтацію екранів мене підштовхнуло те, що більшість традиційної рекламної та інформаційної продукції мають портретну орієнтацію. Особливо дивно це виглядає в сучасних супермаркетах, де висять сотні вертикальних плакатів розбавлених горизонтальними екранами. Зверніть увагу: агітаційні плакати, афіші театрів, старі рекламні оголошення були з портретною орієнтацією. Виняток становлять рекламні щити вздовж доріг (бігборди), але їх пропорції пов’язані радше з конструктивними особливостями.

    То як же вийшло, що digital signage в основному відрізняються від традиційних носіїв?

    Історія формату

    Спочатку в digital signage використовувалися звичайні телевізори і звичайні телевізійні технології. На світанку розвитку було два чинники, через які екрани мали горизонтальну орієнтацію: технічна складність повороту екрану і незначна відмінність у висоті і ширині. Спочатку ЕПТ телевізори мали практично квадратне співвідношення сторін — 4:3. І вирішувати технічно складну задачу перевороту ЕПТ екрану через незначну зміну пропорцій не мало сенсу. Не кажучи вже про складність підготовки вертикального контенту на обладнанні того часу.

    З приходом великих діагоналей і широких форматів, індустрія виробництва екранів перейшла на співвідношення сторін 16: 9. І тут вже можна було задуматися про поворот екранів, але в digital signage по інерції продовжують встановлювати їх горизонтально. Хоча зараз для повороту екрану немає ніяких технічних обмежень або додаткових витрат.

    Більша інформативність

    Я не буду тут говорити про краще читання інформації в портретному режимі (подивіться, наприклад, книги та газети) або естетичної привабливості, оскільки це суб’єктивні характеристики. Я наведу приклади більшої інформативності вертикальних екранів. Щоб не перебирати всі безліч типів розташування інформації на екрані, я розберу це на прикладі картинок з підписами і таблиць. Ці два макета використовуються найбільш часто, а висновки можна перекласти на інший вид інформації.

    portrait-vs-landscape-screens-1-2Картинка з підписом (або декількома підписами) — найбільш розповсюджене розташування інформації, як у звичайній рекламі, так і в digital signage. Оскільки треба помістити текст над картинкою (або праворуч від неї), то на вертикальному екрані текст і картинка будуть більше. Я навів приклад з практично квадратною картинкою, а з витягнутою по висоті картинкою різниця буде ще більше. Тут логічно буде дорікнути, що з витягнутою по ширині картинкою (літак, машина), на вертикальному екрані картинка буде менше, але горизонтально витягнуті образи, за моїми спостереженнями, зустрічаються рідше.

    Таблиці в digital signage зустрічаються досить часто: курси валют, погода, розклади рейсів. Частіше такі таблиці мають більше рядків, ніж колонок, і на вертикальному екрані поміститься більше інформації (або та ж кількість інформації, але крупніше).

    Висновки

    Екрани в digital signage краще встановлювати вертикально, якщо немає ніяких серйозних підстав для горизонтальної орієнтації.

    *джерело habrahabr

    Якщо ви помітили помилку, будь даска, повідомте нас, натиснувши Ctrl+Enter.

    Теґи:


    About the Author

    Головний редактор Digital Signage UA Review до серпня 2017



    Back to Top ↑

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: