Софт choose-a-digital-signage-platform

    Published on 06.06.2014 | by Артем Ковальов

    Обираємо платформу digital signage

    Коли рішення про запуск проекту прийнято, то на перший план виходять технічні питання, оптимальне вирішення яких дозволяє оптимізувати бюджет стартових інвестицій в проект і, що ще важливіше, знизити підсумкову вартість володіння та оперативні витрати. Останні пункти найчастіше визначають рентабельність мережі digital signage і життєздатність проекту на тривалому періоді часу.

    Частина концептуальних складових вибору «чи впроваджувати digital signage?» ми обговорили в першому матеріалі, який охоплює левову частку кейсів і задає систему координат для випадків, які явно згадані не були.

    До технічних питань, що потребують особливої ​​уваги, відносяться:

    1. Вибір засобів відображення контенту (дисплеї, проектори, LED, відеостіни і т.д.).
    2. Вибір механізму доставки сигналу до точок відображення.
    3. Підбір апаратного забезпечення для плеєрів, контенту та медіа-серверів.
    4. Вибір платформи digital signage (програмного забезпечення).
    5. Спосіб доставки контенту до плеєрів (WiFi, LAN, Mobile Internet, флешки і т. д.).
    6. Забезпечення безпеки мережі і захисту трансльованого контенту.

    З великою кількістю перерахованих пунктів цілком компетентно здатний розібратися ІТ департамент готелю або мережі ресторанів, тому їх ми торкнемося в наступних матеріалах, щоб навіть при уявній простоті допомогти сформувати загальну систему координат і критерії для прийняття технічних рішень з урахуванням особливостей та специфіки digital signage.

    Традицію ж, згідно з якою digital signage платформу (пакет програмного забезпечення) також вибирає і тестує ІТ служба, ми пропонуємо негайно зламати. Поясню на простому прикладі: ви можете уявити собі, що пакет програм для вашого дизайнера або CRM систему для продажів і маркетингу вибирає ваш системний адміністратор?

    Як і в двох перелічених випадках, при виборі digital sigange платформи ІТ відділ може виступати лише консультантом в складних технічних питаннях, але рішення про те, чи підходить софт для поставлених бізнес-завдань, приймається департаментом, який буде використовувати платформу для досягнення поставлених перед ним цілей.

    Більш того вибір ПЗ повинно робитися в першу чергу. Часто його залишають на потім, як більш складний і такий, що вимагає часу на прийняття рішення. Таким підходом недосвідчений проектант істотно обмежує себе: у варіантах представлених на ринку платформ, моделях ліцензування та багатьох інших аспектах.

    Що ж потрібно врахувати при виборі платформи digital signage?

    choose-a-digital-signage-platform-3

    1. Оцінити якість реалізації і зручність використання базових функцій digital signage платформи:

    • підтримувані формати контенту;
    • зручність системи менеджменту контенту;
    • простота і гнучкість формування плей-листів, розкладів, програм мовлення та медійних кампаній;
    • підтримувані дозволи і формати засобів відображення;
    • механізм і зручність доставки контенту на точки мовлення (плеєри);
    • засоби моніторингу мережі;
    • глибина статистики виходів і якість сформованих звітів;
    • якість реалізації угруповання плеєрів та операцій з ними;
    • загальна простота, явность і зрозумілість усіх виконуваних операцій і процедур, а також простота інтерфейсу користувача.

    2. Оцінити якість або принципову можливість реалізації специфічних функцій, інтеграції з існуючими бізнес-процесами, розширюваність і масштабованість системи.

    Якщо специфіка ваших завдань виходить за рамки загальноприйнятих застосувань digital signage, то варто ретельніше підійти до вибору й особливо до тестування того функціоналу, який відповідає за інтеграцію з існуючими завданнями і рішення унікальних бізнес завдань. Подібне тестування, безумовно, не скасовує перевірки всіх інших функцій, а особливо їх спільного використання.

    3. Розглянути доступні моделі ліцензування та визначте чи підходять вони для вашої бізнес-моделі.

    Це питання дуже важливе і часто визначає принципову можливість співпраці між вендором ПЗ і клієнтом. Моделей ліцензування, що принципово відрізняються, всього дві, решта – гібриди або різновиди однієї з них.

    SaaS – популярна модель роботи, що і набирає оберти, при якій софт орендується в потрібній кількості.

    Переваги такого підходу:

    • відноситься на оперативні витрати (і відображається як витрати в бухгалтерському обліку, зменшуючи тим самим оподатковуваний прибуток);
    • оперативна зміна кількості плеєрів залежно від числа відкритих закладів або зон;
    • зниження стартових інвестицій в проект;
    • легко і відносно безболісно протестувати свої бізнес гіпотези щодо digital signage;
    • мінімізувати витрати на підтримку власної серверної інфраструктури та обслуговуючий її персонал.

    Однак, варто розуміти, що більшість компаній працюють на умовах передоплати за певний період. Це може стати суттєвим бар’єром при бюджетуванні.

    Є також специфічні українські ризики, що виникають при співпраці з закордонними компаніями. Основна з них — нестабільність гривні, що істотно впливає на ціну оренди програмного забезпечення за вже укладеними контрактами. Локальні вендори (як, наприклад, LiveBoard) таким факторам не схильні. Серед західних компаній варто відзначити BroadSign, багаторічного лідера, що працює тільки за моделлю SaaS.

    choose-a-digital-signage-platform-4

    Купівля ліцензій – корпоративні стандарти багатьох компаній не дозволяють їм працювати за моделлю SaaS. Іншими причинами для купівлі можуть бути закритість локальної мережі компанії, наявність власного серверного парку, стратегія повної незалежності від зовнішніх підрядників, законодавчі обмеження, низька швидкість зовнішніх каналів зв’язку і т. д.

    Таким бізнесам легше працювати за моделлю купівлі digital signage платформи.

    Часто рішення про купівлю ліцензій приймається через бажання уникнути будь-яких оперативних витрат і повністю віднести купівлю софта на капітальні інвестиції, проте не варто забувати, що практично всі вендори digital signage разом з ліцензіями продають сервіси з подальшої підтримки та оновленню платформи, без них вона застаріває протягом року і вимагає покупки ще більш дорогих оновлень. Вартість таких сервісів від 10 до 25% вартості платформи на рік.

    З плюсами і мінусами такого підходу чудово знайомий будь-який ІТ департамент, так як ця модель властива більшості програмних продуктів і є найстарішою з існуючих на ринку.

    Багато вендорів пропонують обидві моделі або їх гібриди. Наприклад, ви орендуєте сервер, але купуєте плеєри. Часто варіанти платформ, які пропонуються по одній моделі істотно відрізняються від пропонованих за інший. Так у компанії YCD Multimedia, платформа Messenger якої повністю відрізняється від SaaS рішення, тоді як в української компанії LiveBoard рішення, пропоновані за обома моделями – ідентичні.

    4. Оцінити глибину і якість реалізації інструментів аналітики, що надається digital signage платформою.

    Звіти повинні бути зрозумілими, деталізуючими, з великою кількістю фільтрів і зрізів. Багато платформ додають також аналітику аудиторії, що контактує з дисплеєм, за статевою та віковою ознакою при наявності камери, підключеної до плеєра.

    Ще більш глибокий аналіз можна здійснювати при підключенні до плеєра різних датчиків (руху, підрахунку кількості людей, дистанції до глядача і т. д.). Якщо готель має в своєму розпорядженні парк автомобілів для трансферу гостей із встановленими дисплеями в спинках крісел, плеєр можна підключити до системи GPS і надати гостю інформацію про місто за маршрутом руху, не забуваючи про location based advertising (рекламу з урахуванням місцезнаходження). Зібрані дані дозволяють істотно спростити підрахунок ROI і ROO від впровадження digital signage і коригувати різні параметри системи для максимізації цих показників. Зазначу, що деякі компанії проходять аудит своїх модулів звітності для надання клієнту гарантії якості і верифабельності аналітичних даних.

    5. Оцінити простоту й інтуїтивність використання основних функцій.

    choose-a-digital-signage-platform-5

    Згадую цей критерій останнім, що ніяк не впливає на його значимість. Персонал, який обслуговує систему digital signage, не завжди має навіть вищу освіту, не кажучи про технічнe, тому левова частка «найсмачніших» можливостей складного ПО просто не використовується в силу слабкості реалізації інтерфейсу користувача. Не допомагають й інструкції на 300-400 сторінок. При тестуванні зверніть увагу, щоб всі основні завдання з управління мовленням міг вирішити ваш маркетолог або PR фахівець. Якщо у виборі платформи буде брати участь тільки ІТ відділ, ви ризикуєте отримати «монстра», який буде не по зубах основним користувачам софта, при цьому ІТ персонал зазвичай самоусувається від підтримки системи відразу після етапу її вибору і, можливо, впровадження. Дана ситуація не один раз виникала за 8 річний досвід OptiVision при впровадженні рішень digital signage в корпоративних структурах. Зауважу, що менш функціональний софт, але з простим і якісно реалізованим інтерфейсом часто вдавалося продати навіть при тому, що він був дорожче більш функціонального, але складного в експлуатації і у впровадженні системи.

    Безліч обмежень, таких як: час на ухвалення рішення, бюджет, існуюча інфраструктура та корпоративні стандарти, роблять вибір платформи digital signage вкрай непростим завданням навіть при розумінні перерахованих в цій статті критеріїв. Якісне та швидке рішення такого завдання – незалежний консалтинг. Для невеликих проектів така послуга безкоштовна, якщо ж потрібна підготовка проектної документації та супроводження, її вартість визначається після попереднього знайомства з проектом, його цілями і завданнями.

    OptiVision за роки роботи протестувала більше 30 і безпосередньо впроваджувала і експлуатувала 7 різних платформ в різних бізнесвертикалях, в тому числі в готельному і ресторанному бізнесі, тому з упевненістю можу сказати, що час і кошти, витрачені на вибір оптимальної платформи digital signage на 100 % окупаються суттєвою економією коштів на експлуатацію системи вже в перший рік її роботи.

    Якщо ви помітили помилку, будь даска, повідомте нас, натиснувши Ctrl+Enter.

    Теґи: , , , , ,


    About the Author

    Директор OptiVision — професійного інтегратора аудіо- та візуальної техніки на об'єктах будь-якого рівня складності.



    Back to Top ↑

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: