Реклама facade-illumination-magic

    Published on 12.03.2014 | by Артем Ковальов

    Медіафасад — магія digital signage в архітектурі

    Девелоперські та навіть деякі будівельні компанії вже знають, що таке медіафасади і які їх можливості. З близької відстані більшість медіафасадних конструкцій можна назвати скоріше архітектурнім підсвічуванням, і тільки з відстані в десяток кілометрів і певної висоти можна по-справжньому оцінити ефект digtal signage і сприйняти трансльовані образи.

    Медіафасади, що мають дуже низький дозвіл, призначені, скоріше, для додання барвистого вигляду центральним бізнес-районам великих міст (так званих «city»). Це пов’язано з тим, що подібні рішення працюють в основному вночі – вдень їм не вистачає яскравості. У темний час доби яскравість цих фасадів може бути навіть проблемою, так як, на відміну від західних мегаполісів, центри великих українських міст щільно заселені, і така вечірня «дискотека» далеко не до душі тим, хто шукає домашнього спокою.

    Хмарочоси, оснащені такими медіафасадами, вже є в Києві і продовжують з’являтися в Україні. Серед перших — «Гулівер» на Бесарабці і вежі Sky Towers, які будують біля Центрального київського РАГСу. Там система вже інтегрована в поверхові перекриття. Технологія подібних фасадів продовжує розвиватися, але приставку «медіа» до них навряд чи доречно застосовувати. У західній пресі такі рішення часто називають «facade illumination», і це гідний варіант при обмеженному бюджеті.

    Якщо мета вашого проекту — створити унікальний об’єкт і кинути виклик усталеним архітектурним концепціям, то вибирайте яскравий і контрастний медіафасад високого дозволу. Відстань між пікселями — ключова характеристика таких конструкцій. Сьогодні це від 16 мм (в найвимогливіших проектах) і до 50 см (для об’єктів, на які споглядають з великої відстані). Чим вище дозвіл, тим чіткіше і детальніше картинка. Це також дозволяє підняти яскравість і контраст, що додає рішенням універсальності, так як вони однаково ефективно працюють як в темний, так і в світлий час доби.

    Такі проекти залучають дизайнерів, архітекторів і відеомайстрів, здатних перетворити фасад будь-якої будівлі в якісний ультрасучасний арт-об’єкт, і створити динамічну пам’ятку, що повністю змінює вигляд міста. А ось в кращу або гіршу сторону — залежатиме від якості виконаної роботи.

    Варіантів технічної реалізації фасадних проектів багато і всі вони залежать від завдання, яке хочуть вирішити архітектор і замовник. Це може бути:

    • Набір світлодіодних екранів різної форми і дозволу, як на площі Пікаділлі,

    чи як в офісі Barclays в Нью-Йорку,

    чи проект агенства Cocor MediaChannel North в Бухаресті;

    • Масивний LED-екран, що покриває будівлю майже повністю (відмінний приклад – ТРЦ Taman Anggrek в Індонезії

    чи Barclays Center в Брукліні);

    • Розріджений LED екран високої яскравості, як у проекті офісу T-mobile;

    • Масивний розріджений LED екран, як синергія двох вищезгаданих технологій. Подібний проект був успішно реалізований в Україні на фасаді ТРЦ «Океан Плаза», де розріджений екран прихований склом і створює різні ефекти, а основою композиції є 9 фасадних екранів високого дозволу, що створюють єдиний фасадний відеомасив високої чіткості;

    • Варто відзначити і проекційну технологію. Вона хоч і не настільки універсальна, як світлодіодні рішення, і здатна працювати лише в темний час доби, але дозволяє простіше добиватися високих дозволів, що і було використано в ТРЦ «Мануфактура» у Сумах.

    Але хочу зауважити, що проектувати такого колосса тільки заради трансляції реклами, що часто і задумують власники, не варто – інвестиції в проект чималі, а привабливість носія різко впаде як тільки пройде вау-ефект.

    Важливо зрозуміти, що ключову роль відіграє контент.

    Саме він дозволяє зробити ефективне життя проекту практично вічним. Постійно змінюючи і доповнюючи контент, вносячи динаміку, можна утримувати інтерес клієнтів.

    IMG_940587

    До речі, реклама на таких носіях – мистецтво подати повідомлення або бренд, органічно вплітаючи його в концептуальний простір проекту, домагаючись тим самим ексклюзивного позиціонування і емоційного відгуку глядача.

    У даному контексті ще одним відмінним способом розширити досвід аудиторії є доповнена реальність (так, це мова якраз про ті самі зникаючі стіни).

    1354701683

    Наприклад, розташування екранів на фасаді «Океан Плаза» дозволяє зробити їх інтерактивними вікнами ТРЦ і дати можливість перехожим відчути себе всередині будівлі. І навіть якщо потенційні відвідувачі не планували зайти, то віртуальний гід допоможе їм змінити своє рішення.

    Навіть просто поспостерігати зі сторони – новий і незвичний досвід, а користуватися цим може не тільки сам ТРЦ, але і його орендарі.

    Якщо піти далі – установка HD-камер на іншій стороні торгово-розважального центру дозволить на всіх 9 екранах відобразити панораму за ним і зробити його прозорим.

    Але навіть не такі складні ефекти, об’єднані з якісною реалізацією, є найпотужнішими промоінструментами які активно застосовуються брендами для підвищення впізнаваності і залучення аудиторії, її утримання.

    Втім, предметом просування може виступати і сам об’єкт. Таким чином будуть досягнуті високі показники відвідуваності та ефективності бізнестрафіка.

    Особливо варто виділити проекти, де застосовується мапінг і 3D-мапінг. Вони теж відносяться до доповненої реальності і використовують існуючий формат будівлі для його перетворення і додання йому нових форм, що також досить часто використовують при брендінгу і під час високорейтингових перформансів залучають широку аудиторію.

    Покищо найбільш якісно маппінг на постійній основі реалізувала ТРЦ Мануфактура, хоча в Україні є багато відмінних проектів створених спеціально під події. В якості масштабного проекту варто відзначити промоівент Nokia.

    Розставляючи акценти, можна з упевненістю сказати, що медіафасади – технологічний продукт з дуже перспективним майбутнім і один із трендів Digital Signage останніх п’яти років. Варіанти його застосування обмежені лише фантазією і бюджетом. Основні завдання: залучати, розважати, дивувати, доповнювати, змінювати і надихати!

    Постійний розвиток рівня девелоперських проектів і Digital Signage в Україні свідчить про те, що і тут цю нішу чекає швидкий розквіт.

    Якщо ви помітили помилку, будь даска, повідомте нас, натиснувши Ctrl+Enter.

    Теґи: , , , , ,


    About the Author

    Директор OptiVision — професійного інтегратора аудіо- та візуальної техніки на об'єктах будь-якого рівня складності.



    Back to Top ↑

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: